600 000 rollrobbery

Snart är det dags för mig att starta nedräkningen på de minst 600 000 rullrån som jag ska ha packat innan mitten av november! Tror jag ska lyssna på någon bok av Camilla Läckberg eller på Snabba cash så tiden, förhoppningsvis, går lite fortare!

Ska hinna förbi en sväng på gymmet innan hade jag tänkt för nu är det läge att börja träna på riktigt!! Har ett mål att gå upp några kilon den här resan, i muskler. ;)


på jakt

det blev pizza till middag! (:


Nu ska jag passa på att gå ut på en promenad medans carro halvsover i soffan
tänkte ta och leta reda på några nya kompisar, börjar med att leta upp haren som bor här utanför
samt någon björn som det tydligen kryllar av här i närheten! några männsikor tänkte jag inte leta efter
för då kommer jag bara bli besviken när jag inser att det inte finns några i Lierne... wish me luck :d

Lite bilder på vårt nuvarande hem

our place. vardagsrummet + köket + matplatsen + tv/data-rummet!
vårt datorrum/kök/vardagsrum.

min sköna säng :)mitt rum

en del av gymmet vi kommer spendera massa tid i! :) freesch
en bild på ena sidan av frääsha gymmet
så långt har vi till jobbet på dagarna. samt ca 50 meter till gymmet!
Såhär långt har vi till jobbet. ca dubbelt så långt till gymmet!

globetrotterN

Tredje gången jag och Happe åker utomlands den här veckan. Inte alltid man gör det! Den här gången hängde pappa mamma och viktor också med oss och mamma virrade runt i våran ”lägenhet” och fixade ditt och datt.. Vi hade med oss 5 kassar mat till, så nu har vi t.ex 5 paket hårdbröd, 16 ägg, massvis med grillkorv, 16 billys o.s.v. Jag klagar då inte, mat är gott!! Vi har låst in all frysmat i frysen på gymmet och låst igen frysen! Hihi vi kommer säkert få några arga norrmän eller nepaleser efter oss!

 Carro börjar sitt första riktiga arbetspass ikväll och jobbar hela natten, jag börjar imorgon klockan 14. Får se om jag pallrar mig till gymmet ikväll en sväng! (: Känns skönt att gymmet är så nära och en annan fördel är att det inte finns så mycket att göra här så gymmet kommer jag nog hänga på rätt så mycket! Kanon!

 Ikväll ska vi laga klyftpotatis i vår ”nya” ugn samt grillkorv. Annars blir det hemmagjord pizzzaa Snacka om lyx i norge alltså!

Nu sitter vi båda två i min säng med våra datorer eftersom Internet endast funkar här inne idag. Myspys ;)

 

/ Globetrottern


sugar is my new skin

Återigen hemma i ösd efter 2 slitsamma dagar i norget. Har tvättat av mig sockerlagret från kroppen och återhämtat mig med några timmars sömn så nu är det fint med mig!(: har även hunnit packa upp mina grejor i "lägenheten" så nu känner jag mig mer hemmastadd! (se bilder ovan)

Jag har hunnit arbeta 2 pass redan. Första på onsdagen 14.30-22.30, andra var på torsdag 06.00-14.00. jag kände mig som mannen i huset för jag var på jobbet och carro var hemma och lagade maten och gjorde chokladbollar till mig m.m. lyx ju! :o


Jag har nog ett utav de osexigaste jobben man kan ha, mixa ihop en svettig kock med en slebbig mattant och bre på lite socker så har du mig! :d men alla ser exakt likadana ut så det känns inte fel! haha


Fick igår reda på att jag kommer jobba 5 dagar sen har jag min ledighet på 10 dagar, känns lite onödigt men skönt på nå vis ändå. Så Happe-flickan kommer få bo själv i "lägenheten" några dagar.. sen drar min period på 4 veckor I STRÄCK igång, kommer jobba alla dagar i veckan antingen nattpass, morgonpass eller eftermiddagspass. Ovant!


Mitt största uppdrag i helgen är att fixa in ljudböcker (MASSVIS) i ipoden.. några problem har jag redan stött på, jag har inte itunes på datorn, jag vet inte hur man gör over head taken samt att jag inte har så många ljudböcker. (ljudböckerna kommer bli räddningen på dagarna så jag måste ha flera!!)


Jag ska försöka uppdatera bloggen oftare när jag är där nere, berätta lite vad som händer i norge på dagarna, eller snarare i lilla samhället Lierne i norge! ^^


Ikväll blir det utgång med lite folk, det ska bli kuul!! Har redan saknat massor och jag har bara varit borta 2 dagar, illa |:


Ma råkes!!

Lisafisa


som alltid (:

Okej. till att börja med: YRAN var ruskigt roligt!! Visst, fredag, lördag och söndag var några av de jobbigaste dagarna ever att genomgå på jobbet och fredagskvällen var lite mer dimmig än vad den var planerad at vara.. men jag ångrar ingenting (: Lady Gaga var pricken över i:t. hon chockade hela östersund med sitt framträdande. Och jävlar vilket framträdande dessutom!!


Har hunnit fylla år, inget märkvärdigt i år alls. Gick till tandläkaren klockan 10 haha ^^ fast sen blev det loke + lite wakeboard + kvarntoast + tårta och alias! (: sen dagen efter (8 aug.) åkte jag lina och johanna till sthlm vidare till GOTLAND en vecka för att hälsa på erica. Den resan innehöll allt mellan himmel och jord kan jag meddela! Tårar svett och skratt. (sol och regn varannan dag) nybakade bullar och mackor varje morgon!(:  första natten i Visby på en parkbänk i kylan kommer vi nog aldrig glömma. HAHA


Det jag ville säga med det här inlägget var mest att jag och Happe ska till Lierne i Norge imorgon på arbetsintervju. SPÄNNANDE och jag är sjuuukt pepp!!! Vi ska fanimej få jobbet!

Klockan halv nio rullar bilen iväg mot nya äventyr, vi får se hur det slutar! Livet har sina ljusa stunder, som alltid


Vi får se vart jag befinner mig nästa gång jag skriver!

C YA understräck superglad fisalisa


RSS 2.0