BRAND PÅ BAGERIET

Idag brann det på jobbet! Brödet i en ugn började brinna och det brann upp i stora rör mot taket. Den blev en tjock dimma av rök ute i stora tillverkningsrummet och det luktade förjävligt! Vi som stämplade cheescakedeg var inne i ett annat litet rum och blev tillsagda att fortsätta jobba som vanligt!! :s super läskigt & att jobba i en andningsmask är verkligen inte skönt eller smidigt.. Brandbil kom efter att tag och konstaderade att det var lugnt som tur var, men folk satt ute och arbetade i röken länge!

Senare ikväll direkt efter jobbet (och en bakad pizzadeg) drog jag och happe till Sverige (3 km innanför gränsen) och hälsade på Johanna & Linda. Vi gjorde 2 pizzor och smällde i oss en, den andra blir matlåda imorgon :D
Sen åt vi fransk kladdkaka från bageriet.. trevligt & kul att göra något nytt en kväll!


Imorgon börjar vi 14.30 så då blir det sovmorgon & morgonträning!
DEN 6:E BLIR DET EN STOCKHOLMSRESA + DOP ! längtarr

panik

okej. jag ska ut på fredag & "fira" halloween med lite folk. jag måste därför klä ut mig. jag har ännu inte en aning om till vad, och jag har 0 dagar på mig att springa på stan och tokshoppa + få inspiration eftersom jag bor i norge i veckan. när jag kommer hem på fredag runt 5 har jag inte många minuter på mig att fixa iordning utstyrseln eller mig själv. jag är alltså i ett desperat behov av hjälp, kom på några enkla men roliga utklädnader till mig! :)
qépintötch!

Helgen i östersund var by the way sjukt rolig! Fest hos carro.p med massa folk, ölspelet, charader, RÖJ på g3.
träffade Osnell på lördagen. Tonade håret hos lina + lite massage på söndagen! :)

 

imorgon ska vi krumtjejer stämpla ostkakedeg hela dagen! spännande.. (;

snorunge & en sockerbagare

Att packa vaniljkräm är ett av det stressigaste jag gjort i hela mitt liv! :| som tur är var det bara ett pass det gällde. Jag sprang seriöst 24/7! Sista timman skulle jag packa vaniljkrämen i lådor med höga kanter, så nu har jag skärsår som en emo på handlederna!

 

Pepparkaksdegen är lite slappare, det är fortfarande ett sjukt tempo men kommer man in i det så är det inte så svårt. Dessutom kan man ropa STOOP om man inte hinner med!


Idag var det dock sjukt mycket krongel. En metallskrapa med gummihandtag hamnade på något vis i degen och blev mos när den nådde ”kvarnen” i maskinen och det tog över 1 timma att tvätta allt och ta bort ALLA packade pepparkaksförpackningar som varit med i den degen. Men det betydde ungefär 1 timmas lön utan att vi tjejer arbetade. NAJS! Lådorna vi packar i är sämst därför måste vi sätta 2 tejpbitar på varje låda för att hålla fast locket riktigt. Det roliga är att bageriet inte planerat detta och köpt bra tejp, därför använder vi nu tejp som inte tål kylan i frysen. Aaalltså är det helt värdelöst att vi står och tejpar som galningar.. menmen. HATA TEJP.

Det är mycket socialare med pepparkakorna jämfört med i krumrummet där man mest står själv! Det blir därför lite surr, skratt och sjungande ibland! :D

”-RULÉÉR” ropas varje halvtimma och då byter alla positioner så man slipper stå på samma ställe en hel dag!

 

Idag blev det dessutom ett gympass med 3 av KRUMtjejerna som jag jobbade med idag (& nu pepparkakstjejer). Supergrett.

 

På bild: Linda, Johanna & Siri.

Imorgon blir det jobb sen ska jag slänga mig in i bilen nästan direkt efter och köra hem till ÖSD, ska fira Happet som fyllt år :) Sen ska jag hinna med att träffa O.Snell b.la också hoppas jag! + att jag måste komma på en bra outfit till halloween i helgen och köpa alla saker eftersom jag jobbar hela nästa vecka i Norge! Problem!

 


efter 2 timmar & powernap

Tillbaka i baracken! Känns bra! & om 4 dagar är jag hemma igen.
Lugn, ro och tid för endast mig själv sitter inte helt fel heller.
Ska bläddra lite till i cosmopolitan sen blir det matlagning till matlåda.
Norsk nyhetsradio äger. Kanske inte, men jag hittar ingen bra radiokanal.
jag har iaf en radio!


Gårdagens träningspass blev när jag spelade Alias med några vänner.
Att skratta bränner kalorier, beroende på hur länge och hur ofta man skrattar!
:D Roligt var det iaf & det är ett sjukt roligt spel. leder alltid till skratt!


snart börjar mitt arbetspass, idag ska jag packa vaniljkräm.
Har aldrig gjort det förut så jag hoppas det finns någon snäll själ
där som visar mig hur det går till innan det är dags :|
Hoppas jag att jag kan hålla ögonen öppna till 22.30 ikväll.

safety dance

Igår blev det rödvinspimpling, rosa drinkar med drinkpinnar, super god mat samt efterrätt, roliga lekar, fula bilder och lite utgång med jenny, fanny, erica & johanna. Rolig kväll :)

Trodde inte att man blev röd om tänderna och tungan av att drick 2 glas rödvin.. inte snyggt eller sexigt på en fläck.

 

Imorse kände jag av lite bakisvibbar i lägenheten från 3 olika håll. Därför körde vi på en sen, men stor och god, frukost! Senare idag blev det en bilresa till stugan i Loke. Bästa stället!

 

Håller på att lägga in ljudböcker på externa. Har samlat på mig sammanlagt 40 stycken hittills! Några har jag redan hört, men somsagt så ska man inte vara kräsen i Norge. Att höra en & samma ruggiga deckare 2 gånger skadar mig väl inte, hoppas jag.

 

Imorgon är det packning, stor handling & ljudboksfixning som står högst upp på listan. Tar nämligen bilen & kör själv tillbaka till Norge på tisdag morgon. (jobbar då 4 dagar i rad, sen hem till Ösd igen över helgen! PEPPARKAKSDEGS PACKNING är det som gäller ett tag nu!) Sen hinns det nog med lite Aliasspelande på kvällen också! :)

Alias äger!

 

PS. Gå inte in på MAXI för att handla flingor. Du kommer komma hem med MYCKET mer..


lite sammanfattning

Det har varit skönt att vara hemma ett tag nu & jag har faktiskt hunnit göra det mesta som jag hade planerat samt träffat folk!:) gör det enkelt för mig och lägger upp några bilder från de 2 senaste dagarna!


LILLÖRDAG



SEN DROG ALLA HEM TILLSLUT, OCH DET VAR JAG OCH THERESE KVAR.
vi drog till Amarillo, blev bjudna på cider & röjde dansgolvet med "bottenskrapet".
HELL YEAH !


GÅRDAGEN bjöd på massage, fotbad samt ansiktsmasker med lina! :)


ser jätte ofräsht ut. Masken är gjord av banan & honung. = SUPER lent & mys!

 Sen blev det b.la BOWLING på kvällen! dä va kuul :)


Nu ropar pappa, dax för räkor!!
Får se vad fredagskvällen bjuder på! :D
/ Lusen


GRATTIS


Grattis min fina & underbara vän!!!
undrar hur mitt liv skulle sett ut utan dig
antagligen inte lika bra som nu :)
du är bäst tjejen & du betyder mycket


det är kul att bränna papper

tänkte inte göra ett inlägg idag men det får bli ett snabbt ändå, mest för att säga till folk att jag är hemma i östersund enda till på söndag. Vet inte varför vissa fått för sig att jag redan åkt tillbaka till norge! Norge får vänta ungefär en vecka till! =)

Ïdag blev det en lång sväng runt kvarteret (stan) med en snygg tjej som heter Erica! det var trevligt och vi gjorde båda av med många sånadär papperslappar som folk kämpar och sliter mycket för för att få. (jag inräknad faktiskt) Efter all vandring, klädningsprovning & shopping tog vi en välförtjänad fika på törners i ca. 2 timmar. Fanny kom och hälsade på också :)

Δnnat då:
→ Pappa skulle tvätta kläder idag (som han gjort i fler år än jag är gammal..) men han var ytterst nära på att blanda ihop rött med vitt innan jag hann stoppa honom. Man blir ju förvånad.. & rädd. nåväl han försökte ju iaf.

→ Har insett hur jävla skönt det är att prata med folk som har lätt för att prata & som iaf försöker anstränga sig lite för att få konversationen att flyta på. sånt folk ska man ta vara på!

→ Har också insett hur skönt det är att vara i närheten av folk som man inte känner sig tvungen att försöka hålla konversationen flytande med. oftast såkallade vänner. Dom ska man ta vara på extra mycket.

sköna låtar som spelas just nu hemma hos mig:
http://www.youtube.com/watch?v=nUMyP7p_s9k
http://www.youtube.com/watch?v=CdB3jMSxIG0
http://www.youtube.com/watch?v=IXBoz5gItqw
http://www.youtube.com/watch?v=_kKs5otxLUY


saknar mina systrar så det gör ont
SOV GOTT ALLA ♥

FEZTh

Gårkvällen var .. intressant.. Trevlig kväll med förfest hos Emelie och sen vidare till marité. Bjöd lillebror på en drink nu när han är ”vuxen”. Tack för igår folket! :)

 

Nu har jag sovit lääänge eftersom jag vill ha massvis med energi till 80-talsfesten ikväll!! Har börjat fixa lite med min outfit. Det lutar åt orangea strumpbyxor, orange hårband med paljetter, krusat & stort hår, röda benvärmare & en grå klänning med dragkedja från H&M. Örhängen och armband införskaffades igår & innehåller lite orange dom också!

Vi ska nog träffas hemma hos Lina ikväll och göra oss i ordning tillsammans några flickor!


Det här ska bli grymt kul! Bilder kommer säkerligen imorgon :D

 

Ha en bra kväll / Lusen


untz untz

PAAARTY sugen!! Ser fram emot en och annan fyllekväll med mina kära vänner under tiden jag är hemma (utan att låta som en alkis) Lite alkohol och skön musik cirkulerande i blodomloppet tillsammans med folk man gillar leder alltid till skratt och underbart roliga minnen! I helgen börjas det med bland annat en 80-tals fezt på lördag och det ser fram emot jätte mycket!! Att leva så långt ifrån roligheter som möjligt lockar fram dessa sidor av mig allt för mycket har jag insett! Det ska bli KUL att komma hem :) 
(troots att jag måste lämna lill-Happe ensam i landet ingenstanns.)

 

 

Jag vill vara snubben som designar googles rubrik på deras hemsida.
coolare jobb



sju

7 oktober! Har nu haft mitt körkort i percis 1 år! stolt & glad!
ska gå & komma på ett sätt att fiiira nu..

Igår var det snöstorm här, Linda som skulle byta av mig igårkväll körde i diket, så jag fick jobba över! Det var drygt, men det gick bra & jag är glad att det gick bra för henne. kunde ha slutat mycket värre!

SNART är det dags att börja packa ihop alla mina saker som jag spritt ut i hela baracken! snart hemresa!

haveagreatday :)

BLÅBÄR





Trots att jag arbetar på ett bageri klår denna paj ALLT.. mummma.


& sen när gick det såhär fort för träden att tappa sina löv? 
Lierne är kallt & ruggigt nu!


måndag

Du kan inte säga att du känner The Real Me om du inte vet om att jag verkligen gillar bearnaisesås! Därför blev jag överförtjust när jag fick reda på att det fanns bearnaisesås-chips att köpa i affären! Jag köpte med mig en påse till Norge & var helt säker på att jag skulle smällt i mig hela påsen vid det här laget, eller iaf smakat på ett chips, men icke.. Väldigt förvånad men också stolt på nå vis!

 

Våra nya grannar visade sig vara ett par tjejer som är lika gamla som oss & som nyss gick ut naturprogrammet på Wargen! Världen är liten!

 

Imorgon ska jag och happe ta en promenad i skogen och plocka blåbär som vi ska göra en paj av! Ska bli gött o härligt! (:

 

Nu sitter vi och mumsar skärvångenost och kex, saknas bara lite rött vin. haha

Kylskåpet är påfyllt och jag är mätt efter att nyss ätit en gryta som carros mamma gjort! Dessutom väntar lite morotskaka i kylen ^^

 

Hm, blev visst ett inlägg mest om mat, iinte förvånad!

Vi ses snart där hemmmmma, får skjuts med Johanna på fredag 05.00 på morgonen! (:

God natt<3


en Billys panpizza dag !

Just nu njuter min rygg av att få sitta ner ett tag! Att på rad jobba nattpass 8h, äta&sova 8h samt jobba eftermiddagspass 8h till tar på krafterna & kroppen! Det här har alltså varit en typisk Billys panpizza dag! Man är värd att smälla i sig en på jobbet utan att få skuldkänslor! Nu är det bara 4 jobbpass & 2 ljudböcker kvar tills jag kan åka hem!! (:

 

Jag och min kära sambo har fått nya barackgrannar idag! 2 svenska tjejer! Jag har inte hunnit träffa dom än, och dom har dragit för alla gardiner så jag kan inte sitta och smygkika på dom heller..!

 

Vårat kylskåps innehåll har börjat krympa märkvärdigt, vilket är konstigt med tanke på hur mycket mat vi hade med oss hit men samtidigt inte ett dugg konstigt med tanke på hur mycket mat vi vräker i oss i den här baracken! ^^ Men det råder ingen nöd på oss, imorgon kommer Carolins mamma & mormor och hälsar på och tar med sig lite mer mat hit! :D Dessutom hade carro lämnat en överraskning i kylskåpet till mig ikväll: massvis av chokladbollar. Hon är en bra sambo min lilla gumma!  

 

Jag & Happe har även kommit fram till att man inte ska/bör vara kräsen i Norge. & det gäller det mesta, om inte allt!

 

PS: JAG SKULLE GÖRA MYCKET FÖR EN MASSAGE JUST NU!!! Testa mig

 

nu blir det lite mer kvällsfika, god natt! :)


skakis

Varje liten muskel i min kropp är skakis efter träningspasset jag gjorde nyss! Det betyder ju att det tog lite! Happe & jag är ett bra träningspar & musiken är det inte heller fel på! :) Inatt jobbar jag sista natten på ett tag, sen får jag ca 6 timmar sömn, sen jobbdags igen!

 

Carro har hoppat in i duschen och jag sitter i soffan, och för ca 20 sekunder sen blåste våran dörr upp. Såna överraskningar hoppar jag gärna över :P Nu väntar diskning & matlagning innan jobb.

 

Puss&kram Lisen


grattis lillebror !

Idag fyller min älskade lillebror 18 år!

 Hoppas du får en kanon dag & en rolig helg med dina vänner.
nu är du (faktiskt) inte så liten längre, men i mina ögon
kommer du alltid att vara det! (;
saknar dig, lillen!


mm

KOM så bjuder vi på middag!

& vi bjuder inte för att det var äckligt, snarare för att alla
borde få chansen att få smaka på något så utsökt! (;


matdags

Var nyss iväg o tränade & nu är det dags för middag. Jag tänkte försöka skilla ihop en s.k köttfärssås, vi har köttfärs, krossade tomater, kryddor & grädde! Det borde bli ätbart, annars får vi leva på pasta idag. :)
Om  4 timmar väntar jobb. Nu är det endast 1 veckas arbete kvar innan min ledghet. 7 dagar, 8 pass! kämpigt.

imorgon fyller lillpysen (lillebror) 18 år. Synd att jag inte kan vara hemma och fira dig, men vi får ta igen det om en vecka;)


RSS 2.0