I köpte en PHONE

Impulsköpte en IPhone i tisdags! shit vad hände? men det är väl lika bra med tanke på
hur min nuvarande (dåvarande?) telefon ser (såg?) ut..! Känns iaf bra just nu, nu när jag
håller på att lära mig hur den fungerar. Men jag vill typ inte använda den, rädd för att repa/
förstöra den.. Ska nog sätta mig och sy ett fodral till den ikväll haha.

Vi vann iaf korpenmatchen i tisdags, fick dänga in ett mål själv med vänsterdojjan! KULKUL!

Happ, händer i helgen då?!

PUSS


nytt jobb, nytt lag, nya möjligheter! Klycheeight värre

Idag har jag börjat mitt nya jobb och idag har jag börjat i korpenlaget Rosa Pantrarna!
Det går framåt det går framåt och det är roligt! Har äntligen fått hem min efterlängtade
dykningsfilm från Thailand (när vi dök i thailand men från markus som bränt den åt mig)

Nu ska jag STRETCHA mina arma stackars benmuskler, vila mitt onda vänsterknä och såklart
göra en STOR kopp te. och macka. Imorgon väntar jobbet, klockan 8!! Sjukt ovan vid att kliva
upp så tidigt på dagarna! Och att arbeta en hel dag! Men som sagt det är kul, bra arbetspoolers!


Vårt gamla UF-företag som jag ska skryta lite om på Vittra imorgon!

saknade träningsvärkbildande bollspelande!


Ordet kul får sammanfatta detta blogginlägg!

≡≡≡≡≡≡

idag har jag tillbringat hela dagen i min soffa och kollat på Gossip Girl!
Sjukt skönt, dock lite skuldkänslor av att inte gjort mycket mer än det
och att bädda om sängen. Ääääh, det gäller ju att passa på..!

Åkte iaf och hämtade upp frida alakorpi kl. 8 och åkte och kikade
på lite korpenfotboll. får se, jag kanske börjar träna lite med dom!
skulle vara kul att börja spela lite fotboll igen och träffa nytt folk.
bara mitt knä tillåter det! :)

p.g.a regnandet utanför förfrös jag tårna så nu är det dags för en
stooooooooor kopp gott te och mjukistofflorna. och lite mer gossip!

Kram lusen


hejdåhelg

Hallå! Satt mig precis vid datorn och känner att jag känner mig rätt nöjd med helgen!
Syster kom ju hem, alltid superkul! Sen har jag ju  medverkat i musikalen "Just another musical" med frösö vokal. Det var roligt, teatergruppen var väl si och så om jag ska vara ärlig, men tycker faktiskt att vi i kören gjorde ett bra jobb, och sammanhållningen efter Berlinresan gjorde det hela mycket roligare! :)
Thriller

Igår blev det badtunnabadning i loke!! Hade helt glömt bort hur skönt det faktiskt är (och hur sjukt trött man blir efteråt..) Leffe och Marie var med så det blev en hel del Thailandsprat + att emma släppte bomben att hon också ska följa med till Thailand för leffe och marie!!! Fast då bara en vecka, men bättre än inget!! :)

bild tagen i vintras när vi badade i vår tunna! (:

Idag har jag njutit av solen, trots att jag tycker att det är jobbigt att ligga i solen och steka. Ena stunden varmt ena kallt, och solen i ögonen hela tiden. faast jag ska inte klaga! ÄNTLIGEN VÅR!

Skjutsade nyss emma till flygplatsen. men innan det stötte vi på ett problem.. Jag hade totalt glömt bort att det var söndag, så jag glömde bort parkeringskortet i bilen... det kom jag på 10 minuter över 7, och emma skulle vara på flygplatsen halv 8.... ehehe. men SOM TUR VAR sprang emma in på Schell och kunde där få låna kassörskans parkeringskort, så allting löste sig ändå! Och vi hann fram i tid!!


Nu har lillen (viktor) åkt till stockholm och ska vara med på UF-tävlingen!! Han ska dessutom tävla om platsen "bästa säljare", Lyckatill pysen! :)

Kram Lisa

Berlin & nytt jobb!

Nyss hemkommen från en helg i Berlin! Det var jag och resten av kören Frösö Vokal som bussade ner dit. Firade valbor i bussen och såg fyrvärkerierna genom rutan.. Helgen var iaf suupernice och inehöll allt mellan opera på italienska, utekvällar, letande efter ett bögparty med våra nyfunna tyska bögkompisar och en snabbvisit till ett koncentrationsläger sackenhaúse (?)! :)


Var på arbetsintervju för UF i förrgår, gick jätte bra! Igår ringde UFsara och sa att jag fått jobbet! :) så vecka 20-22 kommer jag arbeta för dom, åka runt till alla skolor i länet (14 st) och,,, jaa vad är det jag ska göra egentligen? och vem är den andra personen som jag ska jobba med?.. Aja, det löser sig säkert !  Kul att prova på något nytt.


Ikväll har Frösö Vokal och en teatergrupp (dramatiska gruppen??) musikal!! ska bli intressant, och förhoppningsvis kul & då på det viset att vi skrattar för att vi är så bra och inte för att vi suger!. Måste börja läsa igenom låttexterna och leta fram lite accesoarer till de olika låtarna snart!
Show ikväll 19.00 och imorgon 16.00.

Igår var jag med HAPPE, hon har nu äntligen flyttat hem till Ösd igen! :) mys!
Ikväll kommer syster Emma hem!! också myys!

Det här blir nog en bra helg! :)

RSS 2.0