en liten duktig dag

Jag önskar man kunde tvinga fram trötthet på samma sätt som man kan tvinga fram tårar..

Idag har vi varit duktiga jäntor.
Lagat tacos!
Tränat!
Tvättat!
+ att jag cyklade en sväng till affären!


Nu väntar jag på tröttheten & kollar på alla underkläder som hänger på varenda
gardinstång i vardagsrummet samt njuter av den goda lukten som spridits i baracken!

NATTTTI


det svänger inte alls

eeeelller så inte. ingen hemresa för lisen imorgon tydligen :(
tråkigt... Så nu blir det ännu mer att ta igen när jag väl kommer hem!!
förhoppningsvis den 9 oktober - 19 oktober.

sov gott eller nått. Fan

det svänger



                                           SNÖÖÖ

Imorgon kommer jag hem till ÖSD i 4 timmar!!! återigen måste&ska jag
försöka hinna göra så mycket jag kan på den korta tid jag har på mig.
kommer inte hinna allt jag vill nu, men snart har jag ju min "långa" ledighet!
ska iaf bli jättekul att träffa några saknade vänner & familjen!! :):)


- etthundratiotusenfemhundranittiotvå

110 592 – siffran innan jag når min ledighet.

 

Har avnjutit nybakade scones & en varm kopp te
framför avsnitt av Gossip Girl idag.

Inatt blir det jobb igen!

         

När jag flyttar tillbaka hem till Sverige ska jag ta igen allt jag
missat & se efter om jag minns hur man går i ett par jeans!  
Spännande :)


Dagen hittills i stora drag:

  • 04.40 ringer klockan. snoooza
  • På jobbet 05.50.
  • Tvättat händerna minst 8 ggr.
  • Gått från knottrig hud & huttringar till svettig hud & pustningar
  • Från snustorr till blöt
  • Från gammalt krumkakefett & smulor i vänstra ögat till skållhett vatten i högra ögat.
  • Från smuliga sandaler till stövlar med stålhätta.
  • Från sophyvel till disktrasa
  • Från Da Vinci koden i öronen till maskinens oväsen
  • Smakat bakverk i fikarummet…. inte bara en gång..
  • Sen givetvis packat ungefär 10 000 krumkaker.

 

Det var vaskning (tvättning & rengörning av maskiner) idag på bageriet.

Kul ändå att få göra lite andra grejor i några timmar & se lite folk!

Nu väntar några avsnitt HIMYM, fika & träning! (:


h ö s t

Har upplevt två ovanliga saker idag:

1: Har fått höra en svensk ramsa innehållande ca. 20 svordommar av en vaktmästare när vår etikettmaskin "konstigt nog" gick sönder..  (hade jag fnissat LITE högre vet jag inte hur historian hade slutat :| )

2: Det var solsken ute!! så jag passade på att gå en liten promenad i höstkylan, lungorna fyllda med frisk luft & lukten av morotskaka från bagerit.. alltid något!


hippt

Är något jag inte klarar av så är det disktrasor. Detta gör att en av mina bästa födelsedagspresenter (diskhandskarna) kommer väl till användning här i Lierne! + att leopardmönstret får mig att känna mig lite som en hipp hemmafru när jag använder dom.

 

Annars har dagen varit lugn och skön! Kikat lite film & bilder, sovit, tränat & bakat 2 goda pizzor!! Om det är något vi skillar bra här i Norge så är det att äta!

Om några timmar väntar jobb, ska byta av happe som jobbar natt nu.

Sov gott


~

Under 2 timmars krumkakepackande utan musik eller ljudböcker hinner man tänka många konstiga tankar och sakna rätt så många hemifrån har jag upptäckt! Tur att jag hade Da Vinci koden att lyssna på resten av arbetstiden (5h) (:

 

Imorgon är en ledig dag!! Jag undrar vad Lierne kommer att bjuda på för spännande äventyr.. upp till bevis! Har iaf ett pussel på 1500 bitar att lägga om det krisar. :p

 

Carolin har äntligen kommit hit :)


LISA

plus att det är min namnsdag idag :D
ett bra namn, rimmar på mycket fint


1 vecka avklarad. 10 kvar

Lördag: sova till 12.00, jobba 14-22, hem, somna runt 00.00. väckt av storasysters sms 02.51. väckarklockan ringde 04.40. klev upp 05.00. = mindre än 5 timmar sömn

Söndag: jobb 06-14. 

 

Johanna, min arbetskompis, kom förbi på en 2timmars fika idag! Bjöd på mina goda muffins. Trevligt!:)

Nu sitter jag och spelar spel med pappa och viktor på skype! Läggdags blir det om 2 timmar.

Roligt schema, rolig helg.. njaa. Men imorgon kommer äntligen happeflickan upp!! Jag är SÅÅ less på att vara ensam nu!

 

Igår hörde både jag och johanna en kvinnlig röst ifrån ett kontor vid fikarummet sent på kvällen (vi fikar inte samtidigt & vi var ensamma på hela bageriet, iaf vad vi tror :P), johanna kikade in men det var ingen där. Återigen ett bevis på att Lierne Bageri spökar.

Estländarna hade fest igår i någon barack längre bort, men jag var inte bjuden :( snyft…..

Nu ska jag gå & förbereda samt överleva natten.


gottt

ikväll ska jag ta reda på hur många jag kan äta tills jag mår illa. (inne på min 3:e + smeeet)


Jag har faktiskt varit ut i regnet och tränat lite, så jag förtjänar det, lite.
+ lite popcorn & film. (A)


frysmannen

Sista nattpasset på ett tag framöver ska snart göras. Passet igårnatt var jobbigt på slutet, lyssnade på en jätte spännande deckare av camilla läckberg och jag var sjukt spänd slutet av natten (snarare morgonen iofs.), jag och johanna (min arbetskamrat) var helt själva på hela bageriet och spökhistorierna som går på bageriet är inte roliga & gör inte saken enklare, en handlar om frysmannen t.ex.. brrr.  Så varje gång johanna kom in där jag står och packar hoppade jag till, HÖGT, likaså när en stor plåt gled ner på golvet utan anledning, då höll jag på att få en hjärtattack! ^^


Krumkakerna jag packar ^

Sussa lagom medan jag arbetar!


tisdag

Aaah, finns det nå jobbigare än när man står och lagar mat med en stormkokande kastrull full med pasta och en stekpanna som är liiite för varm, man måste skynda sig så att ingenting bränns och mitt upp i allt börjar brandlarmet tjuta så att kryddan du har i handen flyger runt hela lilla köket p.g.a reflexen din hand fått av rädslan... Eller när datorn står 3 meter ifrån dig med hög musik från spotify på och du precis satt dig och ska äta & plötsligt blir det tyst (p.g.a dålig Internetmottagning just då) och du orkar inte resa dig upp och fixa problemet. Sen ca 2 minuter senare börjar Internet funka igen och musiken som är jättehög sätts på och maten du har i munnen åker ner i halsen p.g.a cp rycket ditt huvud gör av chocken. Du nästan kvävs.

Antar att jag inte är ensam om det här, livet är fyllt av överraskningar …  Nu väntar 8 timmar med mina kära rullrån!!

Men jag ljuger inte när jag säger att livet är underbart! (:


Tillbaka i Lierne, mitt hem 1 månad framöver!

Tillbaka i baracken !

Jag klev nyss upp, hade inga problem alls att sova tills nu efter mitt nattpass. Tur det!
Jag lyckades ställa om dygnet rätt så passande & bra när jag var hemma, flera
nätter somnade jag inte innan 5 på natten!^^ Vilket passar bra eftersom jag
jobbar natt  tre dagar i rad! NU är det dags att laga en god... frukost! :)
och försöka känna igen min egen spegelbild


NEWS

 TRANSFORMED
even if you like it ore not


            Långt                     Kort                      kort & mörkt

 rolig & snabb resa !
bjuder på bilderna


24 timmar kvar i Sveriget 


POKERface

Igår på dagen trallade jag runt på stan i 3 timmar med Erica, shoppade, kollade & fikade!(:

Igår på kvällen blev det poker med några grappar. Min & Markus fina kortlek kom väl till användning, fanns många roliga lekar man kunde göra med den insåg vi!! Allt eftersom spelarna åkte ut ur pokerspelet fick man nicknames som skulle användas resten av kvällen. Att åka ut först = sämst namn..

 

8:a blev Christ = Jokern

7:a blev Jocob = Parvel

6:a blev Gunnar = Looserman

5:a blev Johan K = Mappen (foldern)

4:a blev Mattias = Folköl

3:a blev jag = Wingman

2:a blev Patrik = Champion

1:a blev Johan R = Kungen i djungeln!!

 

Har börjat inse att det redan är lördag, alltså bara 1 ½ dagar kvar tills jag åker tillbaka till Norge! Det kommer bli kulturchock, till att börja med: jag, ENSAM i en vecka..  Idag måste jag planera vad jag ska köpa för mat så jag överlever en hel månad där uppe, nonstop!

De som har tips på enkla maträtter (förutom korv, makaroner, knäckebröd, köttbullar & bacon), GE ME !!


oobs

MÖRKT !! men lite rolit (:

filmkväll ikväll hos carro p. mysigt !


page

Okej, ännu en cp-impuls av Lisa Björklund. Jag ska gå till frisören idag och klippa page!  lite nervös är jag men hoppas att jag inte kommer ångra detta!! Fast då är det ju bara att smita iväg till Norge igen och gömma mig där tills håret växt ut igen..!

passar på att lägga upp en av mina favoritbilder!
några i gänget


GRIN

Igår grinade jag på grund av två anledningar.. Den första var när jag skar rödlök till mysmiddagen jag, lina och jenny hade innan utgång!  Den andra var när jag, jenny och johanna, lite alkoholpåverkade och väntandes utomhus på skjutsen till marité, fulade oss och skrattade, skrattade, skrattade och skrattade! Lyckad och rolig kväll igår helt enkelt! :)

 

Idag har jag sovit HELA dagen, kanske för att jag gick och la mig 6 imorse.. eller så beror det på mitt jetlag..! Ikväll bjöds det på spelkväll hos fanny. jag och gunnar ägde upp så hittills har jag spelat Alias och alltid vunnit! Möt mig i alias om du törs och vill ha lite motstånd ;) hehe

 

Nu blir det kvällsfika, en stor kopp te & mackor! :)


allt blev bara mos

sista måltiden i baracken på ett tag. jag lagade nyss till grillad korv med kokt potatis & stekt ägg, ska bjuppa
carro när hon vaknat och pappa när han kommer och hämtar mig! :) Det där med att koka potatis kommer jag behöva träna på några gånger har jag insett, idag fick det bli potatismos (inte bara för att det är lättätligt utan också p.g.a en annan anledning.. men det behöver inte carro och pappa veta!) gott vare i alla fall :d

bildbevis till er som inte tror mig. PS maten ser ofräshare ut på bild än i verkligheten! (, 
mos


Får se vad kvällen har att erbjuda, skoj att komma hem :)

Gå aldrig och lägg dig med ett sugarrush / lusen

:)

Nu är jag ledig fram till nästa helg, att skilja sig från rullrånen kommer att bli jobbigt, kommer framförallt sakna värmen de gav mig..... Känns inte roligt att lämna lillcarro här ensam, men hon är hård som sten så jag är inte orolig! (: Undrar hur jag ska hinna med allt jag vill hinna med på mina få dagar hemma i östersund!!

Lägger upp några bilder från dagens cykelutflykt.

blåbär


dagens utflykt

Nu ska jag och Carro cykla till närmaste mataffär Joker och handla lite! :)
sen jobb 14-22. Sen packa inför hemresa!

dunkdunk

Klockan är 22.30 och jag stod precis och stekte pannkakor. Snacka om att de här få dagarna har sett olika ut från de jag är van vid!

 

På torsdag, möjligtvis fredag, kommer jag hem igen och stannar hemma till nästa helg! Känns skönt men samtidigt konstigt att åka ifrån livet i baracken som jag sakta men säkert börjar komma in i.

 

Jag och Happe gled ner på gymmet tillsammans idag, alldeles tomt som vanligt så vi satt på lite dunk-dunk musik som fanns i en av cd-spelarena. Massa gamla låtar och fler svenska än norska hits. Beror detta på att det är en svensk som gjort cd:n eller, på det alternativet jag tror på mest, att de också insett att svensk musik är mycket bättre än norsk!?

 

Nu ska jag klämma ner några pannkakor i min redan så mätta mage.

Sov gott! :)


Ida

Igår var min syster Anna-Carin, Olle och Ida med i tidningen.

Ida föddes den 28 juni. 3780 gram och 50 cm lång.

/ en stolt moster

RSS 2.0