→ ta svinsprutan √ check!

nu har jag tagit sprutan. erica tittade på och jag tittade bort.

efteråt frågade tanten om det gick bra och ifall jag höll på att svimma.

jag sa att det var lugnt och kollade på erica som blivit några snäpp vitare i ansiktet än tidigare + större ögon.

vi fick sitta kvar i ca. 15 minuter ifall någon av oss skulle svimma, mest troligt erica ;)

Erica var iaf snäll som följde med mig, men nu säger hon att hon inte kommer våga ta sprutan själv. haha sorry tjejen! fast du är tuff så du klarar det!

Nu ska jag vänta och se efter vad jag får för men efter dagens händelse. sen blir det stan med fannyt!


ha en bra dag :)


helgen

FLORENCE VALENTIN i fredags
var en riktigt rolig och lite vindögd kväll!



Igår åkte vi till stugan i  Loke, mysig middag med 
fam. Ericsson + badtunnabadning till långt in på natten!



Lina var hård och gjorde en ängel



Imorgon ska jag ta svinis-sprutan.. VILL INTE men måste.
Kommer iaf bli 3 sprutor jag behöver ta innan februari & resan till Thailand. uusch!
dessutom ska jag hinna med att fixa ett Voddler accout, baka med farmor, sjunga, fixa julklappar, bli medlem på arbetsförmedlingen & förhoppningsvis träna om jag inte blivit sjuk av svinsprutan.
Måste hålla mig sysslesatt på dagarna annars kommer jag börja göra olagligheter.

nu vill jag ha riktig vinter


morgondagens schema:

♦ tandläkaren 08.10 ... om jag lyckas ta mig upp till den tiden.

♦ Bokat tvättstuga & ska tvätta all tvätt från Norge = ca. 120 fulla maskiner..

♦ Börja på Frösö Vokal igen! många nya som börjat där som jag kände igen, så det ska bli kul!
  Får se hur det kommer att gå, har inte varit med på över 3 månader.. ska fråga carro hur hon
  tyckte att det lät när jag sjöng i duschen i vårt förra kryp-in!

sen hoppas jag på lite ALIAS spelande med några vänner på kvällen!
repris från gårdagens galna och roliga spelande!

bild från igår->



Var på Outlet i fryshuset idag men mamma. Har träningsvärk i armen efter allt bärande på kläder, kom hem med 3 plagg. (förvånad, trodde att jag skulle komma hem med minst 10 om jag kände mig själv rätt)
Jag köpte iaf ett par legings där ett medium-ben var ihopsytt med ett small-ben... alltså fick jag med mig 2 användbara plagg hem. (y)



Thailand i sammanlagt 9 veckor 2010 !!!

  • 16 Februari – 29 Mars, Thailand med vänner i sammanlagt 6 veckor!!
  • 20 Juli – 15 Augusti. Thailand med familj + fam. Ericsson i sammanlagt 3 veckor!!

 

2010 innehåller alltså sammanlagt 9 veckor i Thailand. Kommer bli gryymt, och jag kommer för en gångs skull lyckas bli brun på riktigt!

 

 

Annars ringde jag nyss till Norge och avbokade julbordet i helgen, hade dock varit riktigt roligt att vara med! fulla norskar, god mat och vinglig styrdans.. Dessutom missar jag Linda och Johannas stugfezt på fredagen.. Meeen nu blir det en helg med familjen + fam. Ericsson i stugan ist med god mat, planering inför resan, bastu & badtunna. Det behövs och det ska bli riktigt härligt!

 

 

Skillade om bloggen igår, kör nog på den här designen ett tag till om ingen tycker annat!


börjar bra hemma

Igår blev det middag med 7 sköna tjejer på Eastern palace, åt massvis med mat från buffén. sen vandrade vi vidare och hyrde en film, barnhemmet, och åkte hem till cissi m och kollade på den. fyfan vilken äcklig film. kollade på mindre än hälften men hörde allt.. se den om du gillar skräckisar! Jag kommer iaf att stå över skräckfilmer den närmaste tiden för mitt eget bästa! tog tid att lyckas somna i min tomma lägenhet :p
super trevlig och mysig kväll var det iallafall!

Idag blev det Thailandsmöte hemma hos mig. Började småplanera våran kommande resa. :D äntligen känns det som att vi är på väg! viktigt att ha något att se fram emot. Sen drog vi hem till lina, åt middag och laddade upp inför New moon med att se Twilight. Sen åkte vi till bion, alldeles för tidigt. Bra film var det, kul att se!

Imorgon ska jag jobba på ICA igen. Första gången på över tre månader, är lite nervös men ser fram emot det!! :)

nu ska jag försöka sova igen, för pigg och för ensam.
god natt :]


åh,

all mat, är utburen till bilen, som är låst. jag som va sugen..


de va de

trodde faktiskt att jag, klockan 23.30 ikväll, skulle gå ut från Lierne Bakeri med ett leende på läpparna efter några "hejdå" och ett tömt skåp. Men så blev det inte, just nu känns det bara konstigt och inte riktigt verkligt! fast samtidigt sjukt skönt. längtar hem gör jag iallafall, mot nya bekymmer och roligheter.

Idag har vi städat, och imorgon ska vi städa. Det kommer typ inte märkas att vi bott här, hur tragiskt är inte det? Tror jag ska göra eller skriva något någonstanns så det märks att vi varit här... kanske göra ett brännmärke i mattan. Får fundera vidare inatt.

nu ska jag gå och fixa väskorna så att de åtminstonde går att stänga. Har totalt missberäknat antalet prylar här och har bara två små resväskor med mig till allt. Varför tog jag t.ex med mig en stor dunjacka som jag endast hann använda 2 ggr, eller radion när det ändå inte går att få in en vettig radiokanal utan flertalet "prata-om-gud-i-fem-minuter" avbrott, eller 4 ljusstakar som används 1 gång sammanlagt OSV. Tur att jag har en stor sopsäck och en IKEA-påse att slänga ner lite saker i. vill man, kan man! 


Imorgon efter städningen åker jag hem med Linda till stan. Sen lutar det åt att det blir en tjejkväll, kuul!

SES SNART !


utlottning

Carolin står och lottar ut maten som blivit över nu när vi ska flytta hem, mycket mer mat är över jämfört med vad vi trodde att det skulle vara efter 3 månader i skogen.. Jag hade t.ex. "turen" att få köttbuljongen istf grönsaksbuljongen, och vaniljsockret isf bakpulvret..

Nu är det i alla fall klart, jag flyttar hem på fredag! WOHO, hem från stillheten till stillheten. inbillar mig att jag iaf kommer julpyssla en massa nu när jag kommer hem för att få dagarna att gå, men vet innerst inne att det antagligen inte kommer hålla så länge.. Men några kakor blir nog bakade och kanske utbytta gardiner i mitt rum!

Idag var jag packansvarig på jobbet, Li-klenning produceras dygnet runt i 2 dygn nu. Nya ansvarsområden = roligt!! snart lämnar jag sk*ten, skönt att få vila kroppen! 

I tre månader har jag haft en sambo, bott hemifrån, lagat matlådor varje jobbdag, tränat regelbundet & arbetat oftare än jag någonsin gjort förut med ett jobb som krävt mycket. Mitt 19:åriga liv har varit väldigt annorlunda jämfört med vad jag trodde att det skulle vara efter studenten, hittills.
Men jag är stolt, nöjd och jävligt tacksam! (;



Nu är jag inställd på att få komma hem, nu vill jag komma hem!!


oj

wow. nu händer allt sådär fort igen. och då är det tydligen meningen att jag ska hinna att hänga med. som det låter nu flyttar vi nog hem till Östersund i helgen! Snabbba ryck alltså.  som ofta, som det ska va.

imorgon blir det mitt sista krumpass + badhus med carolin & norskarna. mera träningsvärk, jaråtack.

klockan ringer 04.45 imorgon, eller snart. godnatt :)


Fredagsmys - jatack

Ikväll blir det en riktig fredagsmyskväll med pappa! Varma bananer
med marabou choklad i + glass + idol. riiktigt länge sen både vad gäller
fredagsmys och idol.

imorgon ska jag se fanny & de andra luciakandidaterna sjunga på stan. ska bli kul!
sen får vi se vad kvällen bjuder på! Kanske musikcafé eller visning av skidfilm på marité.

ha nu en mysig kväll (;


Varit i Norge över 2.5 månader nu. Snart lämnar vi stället & flyttar hem igen!


20 september

6 oktober

11 november





Skillnaden är stor. Har kanske varit här lite FÖR länge.



Ska bli skönt att komma hem igen och vara hemma ett tag. Har dock inte så mkt inplanerat eller nå mycket jobb hemma och det gör mig lite nervös. Men det ger mig mer tid till att planera resor och liknande! :) Samt att fira julafton, nyår och vara med vänner, fan vad tiden har gått fort.


Topp Tttre just nu:
True Blood
Tiger Lou
Tredje säsongen av Gossip Girl
som jag snart ska börja kika på! 
missa inte

nu blir det matlagning med min fina carolin! :)
köttfärssås och spagetti


sammanfattning stockholmsresan!

Fredag kväll. Middag på Tures efter massagen ! :) Träffade Emma!!


Råbiff var något nytt! Sen vidare till Friday's och drack nån drink.



Men massagen och den långa bilresan tog musten ur oss så det blev en
tidigt kväll för Björklunds tivoli. Emma virrade vidare i natten.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Dagen efter var det dags för DOP.

Olle, Anna-Carin, Emma & Ida i kyrkan.

 Anna Ida Katarina. Sötaste tjejen!


Hade det riktigt bra i stockholm. Åt en massa gott och träffade
mina älskade systrar. Tack för den resan! :)





ST0CKH0LM!

I STORA STADEN! Äntligen framme.
Idag blev det först lite shopping i centrum sen gled vi i familjen vidare mot
St. eriksplan och gick på Thai oljemassage i 1 timma. underbaaart och välbehövligt!
Nu dricks det en öl i väntan på middag och utgång med Emma.


Fanny min lilla fina vän fyllde år igår.
GRATTISGRATTISGRATTIS !!!
Hoppas du hade en toppendag.

puss Lusen


volleyboll

Kom precis hem från en volleybollkväll i Sörli! Det var riktigt roligt och kul att träffa lite folk! :) 18 stycken var vi sammanlagt. Saknar alla bollsporter som vi ofta hade på idrotterna på skolan.. & jag saknar fotbollen!



Stekte 21 pannkakor till mig och happe idag! g o t t !
Imorgon åker vi hem DIREKT efter jobbet. sen åker jag och familjen vidare till Stockholm imorgonkväll! :D
Ska träffa mina älskade systrar och gå på lilla Idas dop! LÄNGTAR

Nu ska jag stretcha hela kroppen om jag ska kunna röra mig imorgon
sen sova i min skööööna säng

gym- & badpass !

Letade mig ner till gymmet i mörkret och stötte på Siri där. Hon frågade om jag ville följa med och bada senare på kvällen och jag sa Ja direkt! Fick låna bikini av henne (tur det eftersom jag lämnade min bikini hemma förra helgen, trodde aldrig jag skulle ha användning av den här..) Runt 7 åkte vi till centrum i Sörli och klev in i ett hus som innehåller allt från badbassäng, skjutbana och volleybollplan! Tro't eller ej!
Simmade några längder och umgicks med Siris pojkvän och 3 andra killar de känner. Det var kul, och innan dom släppte av mig hemma kikade dom in i vår barack och insåg att det inte alls är så fult och tråkigt här inne som dom trodde, utan att de själva kunde tänka sig att bo här!

Imorgon är det volleyboll som gäller! ser fram emot det ! :D Vem kunde tro detta om området här? Inte jag iallafall!!
Nu ska jag sova, vilket jag borde göra sen 2 timmar tillbaka. Krum imorgon med.
snart kommer happe hem från sitt krumpass!
Sov gott <3


Tisdag

Jobbat idag i 443 minuter innehållande 15.5 kg skrot och 80 minuters försening p.ga av krångel.

 

Nu ska jag äta upp mina 4 skorpor med ost och se på en film. För här i baracken får jag inte skuldkänslor av att sitta framför datorn liite för länge och göra ovettiga saker. Men sen blir det en sväng till gymmet, för en vecka utan träning är något som ger mig skuldkänslor!

 

Jag lever & jag lever bra


krumflum

Tillbaka i vårat lilla kryp-in efter en händelserik halloweenhelg!

Fredagen betydde utgång, jag var nykter & såg efter mina kära små vänner & träffade mycket roligt folk! Var vaken sammanlagt 22½ timmar det dygnet räknade jag ut! Vilket gjorde att jag kände mig sliten dagen efter så det fick bli en lugn dag/kväll med lite folk jag träffar allt för sällan :)

Söndagen snoozade jag bort.

 en bild av många från fredagen!

Pepparkaksdeg var det som gällde idag, körde i 100% hastighet = ca. 29 lådor deg / minut!  Imorgon ska jag tillbaka till KRUM! Väldigt länge sen jag packade krumkakor nu och jag ser fram emot det. Mycket lugnare tempo + att jag kan lyssna på ljudbok! Återstår att se imorgon om jag tyckte det var lika ”kul” som jag minns det..

 

Har börjat kika på True Blood nu, sjukt bra ju!

Jaadu Carro, vi som skulle träna idag, ser inte så lovande ut med tanke på att vi ligger i soffan och jäser samt smälter maten.. Vi har lyckats bli riktigt skickliga kockar!

 

EN MÅNAD KVAR I Norge, vad händer sen då???? Skulle inte tacka nej till en sista minuten till ett varmt land, all inclusive !


 jag önskar jag hade en guide som kunde visa mig den rätta vägen


RSS 2.0