en snabbis

Ett snabbt inlägg.

Stockholm var kung! Ida var så otroligt söt och kvällen med sthlmsgrabbarna var jätte rolig! (trots ** %ig sprit i en viss flaska! HAHA)

Viktor: - har ni rostad gurka?      

Kvällen spårade lite..


Nu ska jag vidare på nya äventyr och fjällen är destinationen! Jag kommer befinna mig bland myggen i närheten av strömmande vatten, för är JÄMARN KLÅÅN skas fiskas! Det blir jag mamma pappa jimmy jenkki och marina!


Hemma återigen på söndag, för då blir det jobb 13.30-20.15. kom o hälsa på mä!

Nästa vecka blir GRYM, det kommer bli härliga kvällar men sjuukt jobbiga mornar! Haha

Yran och stråket, here I come!


Ha de gott, nästa gång kommer jag nog lägga in några sköna citat som morsan har lagt de senaste dagarna! / lusen ;)


HIMYM, räddaren i min nöd?!

Sitter och diskuterar med Markus på fb om morgondagens tågresa. Jag är seriös när jag säger att jag skulle uppskatta en sorts metallblöja (som dock användes som tortyrredskap förr i tiden men som fördelaktigt endast går att öppna med en nyckel) att ha på mig under natten. För tänk om jag blir våldtagen av två män som en tjej blev förut när hon åkte nattåg! :S

Det kommer bli en sömnlös natt, framför min laptop med FYRA säsonger av how I mer you mother. Jag kanske inte borde klaga trots allt?! :)


trots att man är för trött för sitt eget bästa

"Inkorgen totalt raderad. Inga meddelanden kvar"


Det stämmer inte, men det hade varit skönt om det stod så på min mobil just nu.

Jag gillar inte när det står "Inkorgen full. Radera meddelanden nu?"

Men samtidigt hatar jag att radera gamla sms. Känns som att jag raderar delar av mig, haha.


Jag var hurtbulle i morse, lämnade dock mitt träningsredskap, hopprepet, hemma. Känns som att det vore en fördel att inte ha massvis av folk runtomkring mig när jag ska gå lös med det! (en nackdel med att bo mitt i centrum)


På ICA gick det bra, tillbringade ungefär 9 timmar där + lite mer då Lina och jag insåg att en frys var trasig när vi skulle gå hem. Då vare bara till att flytta maten till frysrummet..


En inte fullt så ovanlig händelse på ICA, hände idag:

Ett fyllo, som jag hört kallas "jackan", kom in när jag satt i kassan och ville köpa en öl (självklart var det kö..) han tog fram sina viktigaste, dock kortlivade, ägodelar (pantkvitton) och mumlade till mig

Fyllot: Det borde vara 4.50.. 4.50..

Jag: jaa. jag ska bara kolla så att det stämmer... Nämen titta, det var ju till och med 5.50!! Fyllot: jaha, bra då. Då tar jag den här.." sa han och stoppade ölen i fickan och började gå.

Jag: Nej men vänta, jag måste ju slå in den först!!

Jag slår in den och det står att den kostar 9.90. Alltså saknas det 4.50.

Jag: eh.. jag måste få lite mer pengar.. det saknas lite..

Fyllot: MEN VA?! FÖRSÖKER DU LURA MIG VA? DU HAR JU FÅTT PENGAR DÄR!!  

Han ger mig yttligare 50 öre, tar ölen och går rasande därifrån. Och kvar sitter jag, gapandes. Jaha, idiotj*vel, skammen och ilskan gjorde mig röd i ansiktet, men jag fann snabbt medlidande från kön.. Det här förstörde dock mitt goda humör ett tag och tillslut va jag så less på några dryga kunder att jag snällt bad Lina att sätta sig i kassan "innan min bägare rann över". Hon skrattade, "det är ju iaf bra att du säger hur du känner lisa!"

Jag lugnade ner mig, och allt var frid och fröjd igen. Trevlig ska man vara, även när det är som svårast.
händelsen hade varit okej OM det hade varit den första gången det hände.. men icke.. undra om små tjejer får/kan slänga ut ölmagar från ica?!


Har börjat packa, jobb imorgon 13- 20.15. sen kommer happet och skjutsar mig till tåget, sicken ängel! =) bara inte en frys går sönder imorgon också..

Dä va dä för stunden. Kanske blir något mer inlägg från storstan i helgen! =)



första gången är inte bäst, men alltid en början!

AAH, en blogg för allmänheten!


Har för tillfället inte så mycket skvaller eller intressant att säga, min hjärna är slut (eller snarare i chocktillstånd) efter en timmas träning på Gold's. Jag har iaf tänkt sätta igång med träningen igen, hoppas att jag har någon där ute som vill hänga på mig och mitt SNABBA tempo!?


Närmast på schemat står det just nu Stockholm, med fet text, jag åker på lördag efter stängningen på ICA (jag får se det som början på min hårda träning eftersom jag kommer bli tvungen att springa till tåget om jag ska hinna!! Om jag inte har en snäll vän med 4 hjul och lite spare time vill säga?! (A))

Jag ska åka dit och hälsa på min syster AnnaCarin samt Olle och nyfödda sötpöten Ida. Äntligen ska jag få krama om den lilla dockan som kommer betyda mycket i mitt liv, jag ska bli den bästa mostern ever! =) det är i alla fall min plan.

Jag ska även hinna med att hälsa på Jimmy med familj, samt Fanny en sväng hoppas jag!


1 ½ månad sen vi gick ut studenten, känns overkligt.. känns ännu mer overkligt att några av mina vänner kommer flytta från östersund om mindre än en månad. :o vad gör jag om en månad? (NÄR BLEV VI SÅHÄR GAMLA??) jag kommer antagligen sitta i kassan på ICA, eller rensa frukten, hälsa troget på kunderna och försööööööööka att inte börja skratta åt folk som är så hysteriskt dumma/fula/roliga (fast dom vet inte om det såklart) och det kan jag säga, det är inte lätt. Men jag klagar inte, jag trivs på ICAt! Jag trivs nog överallt om jag har snällt eller roligt folk runtomkring mig:)

Måste bara få med att pappa skaffade facebook idag, jag drabbades av PANIK. började gå igenom alla mina bilder på jakt efter några som min käre far skulle må mycket mycket mycket bättre av att inte få se. Jag varnade syskonen och vi började bilda pakt (som vi brukar göra vid krislägen). efter ett tag betedde vi oss som om vi höll på med något sjukt olagligt.. :P jag bad i alla fall pappa om att inte lägga till mig eller viktor som vän eftersom vi måste få ha ett PRIVATLIV. han höll med, och jag tyckte syynd om honom.. men han har iaf redan skrapat ihop 3 starka vänner! :)


Första uppdateringen på bloggen. Det kommer bli fler. Jag känner dock. att det kommer krävas några inlägg. innan jag kommer in i bloggskrivandet. Så håll ut! Vi får se vad morgondagen bjuder på!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0