Pa Lao U - Vattenfallet.

Dagens utflykt ledde oss till Pa Lao U, efter ungefar en timmes tuktuk tur upp mot bergen (bade dit och tillbaka for endast 600 svenska kronor sammanlagt) Vi borjade forsiktigt klattra oss fram pa stenare i, emellan och genom strommande vatten! Otroligt fint, allt var ju sa grymt GRONT! ♥ haha


Ganget pavag uppat!

obeskrivligt

Badade med massvis av stora fiskar! Jattekallt i vattnet vilket var tur, annars hade vi nog
smalt bort eller nagot, det har varit riktigt varmt idag! latt over 35 grader!


GillarT

fortfarande obeskrivligt! :)

Jag och johanna bestamde oss for att vanda tillbaka lite tidigare an de andra!  Att klattra
tillbaka var mkt lattare an att klattra uppat! Vi hoppade, klattrade, hjalptes at och fick bokstavligt talat ga igenom ett stoort bibo, maste ha varit over 1000 tals bin, overallt!!! Men vi klarade det! :) Sen gick vi och satte oss pa en sten i skuggan vid vattnet och borjade knapra chips! Thailandarna blir typ som galningar nar dom far se vita manniskor sa mitt uppe i allt kom en liten unge och borjade forsoka ta kort pa mig, jag holl for ansiktet med chipspasen och tillslut gav han upp, men gav den da till en annan tjej som forsoka gora likadant.. Vi kande oss som kandisar och apor i en bur och tog vara saker och gick darifran!  Satte oss pa en bank langre bort och fick blickar av VARENDA THAILANDARE som gick fort, och det var maanga! stackars kandisar, stackars apor! haha

den har dagen var ocksa riktigt rolig och det var kul att gora nagot nytt en dag!

Snart ska jag och johanna aka tillbaka till huset till dom andra och se pa film, filmkvallar ar mysigt!
Hoppas ni har det bra hemma i kylan! <3

Bilder fran forrgarkvallens flippande!

Forst blev det ju glassen pa Lotus, sjukt god! Sota tjejer!

Sen borjade det flippa ur. Har ser ni oss tjejer dra en pose med vara nyinkopta ol klanningar!
(ni har sett killarnas olklader tidigare i bloggen!)


grasligt snygga!

sahar dricker man ol!

en snabb enda bild pa en del av ganget som rojde hela kvallen!
Gunnar som steker i poolen med sin mankini!!

En grym kvall som jag aldrig kommer att glomma! :D


Bilder fran strandkvallen :)

Vi 5 hangde pa stranden pa kvallen!
Hade det mysigt och fick en ny kompis. Hunden med 3 ben!
Sen borjade det att spara for vissa!!
TJENA SANDEN o v e r a l l t, fortfarande

juste

Och ni har val inte glomt> brbthailand.webblogg.se!
Bilder lar laggas upp dar snarast ocksa!

Nu stanger dom har, nu ar det laggdags ♥

vad heeende?

Garkvallen ar en dimma. Vi festade med 6 Borasbor igar!! Vi tjejer kopte OL-KLADER iagr pa Lotus, sjukt fula tantklanningar (bilder kommer senare) och var sjuukt pepp pa kvallen, sa vi peppade upp grabbarna i huset (forutom viktor som har problem med oronvark) och gick och letade upp Borasborna! Det dracks, skrattades och badades sen akte vi in till stan, dansade loss pa Hiltons bar (I flipp-flopp, gor jag ALDRIG OM IGEN, mina ben vaarker! haha) Sen vandrade vi vidare till horgatan och akte sen hemat runt 2-3 tiden, badade nattdopp, fick en cheeseburger sen blev det sangen runt 4! Riktigt j@vla roligt! Men somsagt, det blev lite vilt och galet! (var inte oroliga mamma & pappa!)

Idag har vi tagit det riiiiktigt lugnt, sov lange, kollat pa 2-3 filmer, atit gott och saklart spelat lite kort!

Imorgon ska vi upp tidigt, vi ska till Ko Lao U/ Po lao U/ La puo U eller vad det nu heter pa en utflykt!
Det ar iaf ett vattenfall som tydligen ska vara riktigt fint! Det ska bli kul! Dags att ga och lagga sig nu om jag ska orka!

Har det riktigt bra och slappt har!
Manga kramar! :)

hejs

Ska bli riktigt skont att snart fa ga och lagga sig i varat nerkylda sovrum (28 grader) och sova!!

Har varit pa ett stort kopcenter idag och vandrat runt och latit huden vila fran solsken en dag!
Passade aven pa att ta en massage i 1 timma (ca. 50 kr)

Vi har slut pa vatten i huset sa duschningen och toabesoken far numera ske i vardshuset, vi haller pa att fixa vara vattenbekymmer atm!

Nu ar det snart dags for laggdags, det ar jobbigt att bada, shoppa och fa massage!
Puss & kram! ♥

UTELASTA .....

Heej! Tankte lite snabbt uppdatera (den kaotiska) gardagen....
Vi tjejer hade det ju mysigt pa staden utan killarna! Sen runt halv 11 pa  kvallen aker vi hemat och mots dar av:


BILDERNA TALAR FOR SIG SJALVA!!




SEN HANDER misstaget/missodet/failet.... Vi ska alla ut och bada, vi tanker "aaah, vi behover
inte lasa dorren den har korta stunden vi ska vara ute!" sa vi  stanger dorren och marker att
den inte gar att oppna igen... Laset pa dorren som vi aldrig lyckats lasa forut gar plotsligt i las!
Paniken borjar langsamt krypa sig pa, hur ska vi gora? krossa en ruta? bryta upp ett fonster???
Efter manga om och men gar Johanna bort en svang med Lina (som ar riktigt ledsen) for
att hon ska fa lugna ner sig lite. Efter bara nan minut kommer Johanna springandes tillbaka och ropar "VAANTA VAANTA, forstor inget!!" Da har dom precis gatt forbi Kent hus (en svensk som fam. Ericsson kanner) och de kommer foprbi och hjalper oss!!
MEd hjalp av en tandare, nagra harspannen och starka nypor lyckas de faktiskt att fa upp dorren UTAN GLASSPLITTER! Vi suckar alla av lattnad!! Tack och lov for svenska grannar, turen och harspannen! ♥


var lilla samling

badande i pooolen! :)

Handelserik, rolig, hemsk och spannande dag!



Idag har vi tagit en svang till ett stort kopcenter i Hua Hin, inhandlat mattor, mat och andra
nodvandigheter! Sen blev det stek vid poolen, riktigt varmt har det varit idag!! Sen gick vi hem
och Gunnar lagade ihop lite pasta, tomatsas och stekt kott! Gott! Sen nu ikvall har jag, johanna
& lina akt in till nattmarknaden for att hadla lite mer.. ojsan.. Sen blir det hem och mala naglar
samt spela spel och ata vattenmeloon!

HA EN BRA DAG! Puss & kram!

bilder

Annu en harlig dag vid polen som stratade runt 12.00. liiite val sent kanke..... Men med tanke pa att jag somande efter 3 inatt sa kanske det ar godtagbart! Efter den grymt skona massagen igar akte vi hem till huset igen och satt och spelade kort ute pa altanen, mysigt!

Igar nar vi kom hem pa natten tyckte vi alla att vi blivit vana vid varmen! - Skoont..!
Men idag nar vi vandrat runt pa nattmarknaden tror jag att vi alla angrar oss! Det droppar svett om oss allihopa!

Vi kom overrens om att vi tjejer skulle ga at ett hall nu ikvall och killarna at det andra och sen traffas vid huset igen inatt, lattsammare att bara ha koll pa 3 stycken! :)  Vi har nu shoppat, atit och njutit av en mysig tjejkvall!

Lite bilder fran resan hittills:

Ganget i Kopenhamn i vantan pa flyget till Thailand!  :)
Varan punktering mitt pa motorvagen typ

Huset vi bor i, super fint!

Forsta natten, poolhang!

lyckliga pojkar!!

Poolen idag! 35 grader minst :)

Massagen igar!

Middagen idag. super ackliga drinkar, supergod pizza!
NATTMARKNADEN! som vi snart ska vandra vidare till!
Hoppas ni har det bra dar hemma! borjar sakna er liiiiiiiite! ♥♥

THAILAND

Antligen framme!!! Resan hit var laaang men det mesta har gatt bra! Vi har varit med om nagra insidenter:

→→ Fick byta flygplanet till Kopenhamn 2 ggr pa arlanda sa flyget blev alltsa lite forsenat, stressande eftersom vi inte hade mkt tid pa oss i Kopenhamn att byta flyg till Thailand!

→→ Val framme i Thailand skulle vi aka taxi (24 mil = ungefar 2,5 timmar sa dom att det skulle ta) Sa jag johanna lina och viktor hoppade in i ena taxin och gunnar, erica och markus i den andra! Vi har inga mobiltelefoner och ingen vet direkt vart vi ska, bara namnet TROPICAL HILL 2. Resan borjar, vi far forsprang! Efter ungefar 30 minuter marker var taxichauffor att vi har punka pa hoger framdack sa vi stannar typ mitt pa motorvagen och han borjar byta dack... vi kommer ivag 30 minuter senare, han stannar och koper vatten och tvattar handerna sen i Hua Hin maste vi stanna for att tanka! Det har nu gatt over 2.5 h och vi borjar bli oroliga over de andra i andra taxin!
Nu i Hua Hin ar det alltsa dags att leta upp Tropical hill 2, vi snurrar runt, fragar folk, aker tillbaka, snurrar runt osv osv osv i mer an 1.5 h ytterligare innan vi inser att det ar omojligt for taxichaufforen att hitta!! Sa vi hoppar av, koper nytt simkort till en mobil och desperatringer Ericas mobil (eftesom vi nu hunnit bli riktigt oroliga over dom nu) Inget svar.. Vi hoppar pa namaste Tuck Tuck och glider mot Tropical Hill. Bara ett kvarter ifran Linas hus hors gladjetjut ifran vardshusets pool, dar ligger Erica markus och gunnar och slappar med nagra uppdruckna ol i magen!
ALLT SLUTAR VAL OCH VI HOPPAR ALLA I POOLEN, KOPER BREEZEER F:R CA 12 KRONOR och kliver inte upp forns 23.00.

Har ar det underbart, idag har vi badat i poolen, atit mat for ungefar 20 kronor maltiden och varit inne pa nattmarknaden! Nagra har brant sig men inte jag, jag steker laaangsamt!!

Nu ska vi vidare ut i natten (klockan ar kvart over 10 pa kvallen har nu) vi ska leta upp ett massagestalle, kopa pa oss lite ol och frukost sen vidare till nattmarknaden. Natten ar uung!

Hoppas ni har det bra dar hemma!! Ledsen, men jag saknar er inte an! PUUUSSS ♥♥

(h)ett tips

Fick precis ett hett tips av pappa! :


När personen i flygsätet bredvid dig irriterar dig:

1. Ta fram din laptop
2. Öppna laptopen sakta
3. Slå på den
4. Var helt säker på att grannen följer med på vad du gör
5. Öppna Internet explorer
6. Stäng ögonen ett par minuter och titta upp mot himlen ( Lyft gärna händerna en aning )
7. Ta ett djupt andetag och öppna följande adress:
 
http://www.myit-media.de/the_end.html


Följ med nöje grannens reaktion.


eh, ja.. Anyway, nu är det inte länge kvar tills resan ifrån östersund börjar! lite mer än 12 timmar bara!!
Sen väntar 4,5 h i tåg, 10 h på arlanda, 13 h i ett flyg sen ca 4 h taxi till Hua Hin! sen FRAMME!
vi är alltså framme i Bangkok klockan 15.25 om allting går väl!

Nu ska jag gå och leta reda på tärning nummer 5 till Yatzyt!
♥ hörs sen

fortfarande alla ♥ dag


Bild från middagen, försökte fixa lite fint med hjälp av gurka och tomat (:
Sen gick jag ut en sväng och träffade Oskar, Fanny med flera! Det var trevligt,
sen gick jag hem och mammsen hjälpe mig att färga ögonbryn + fransar
litegranna! snyggve


Här kommer förresten en bild på ringen mamma har gjort till mig!! ♥

inte så bra bild men fin ären iaf! Synd bara att jag inte kan (vill) använda
den på 6 veckor..

"God natt"

alla ♥ dag

Mina förldrar är så gulliga, jag har inte haft en tanke på att det är alla hjärtansdag idag, men när jag klev in i köket hittade jag en skål med gelehjärtan och en bok till mig! :) Plus att mamma har gjort en ring till mig på sin silverkurs!
SUPERfin! :)

Igår blev det grillning på badhusparken! Jättemycket folk och härligt väder! :)

vi skulle absolut ha en engångsgrill, den var längst in på lagret på ICA
så lina fick klättra in och ta en! (kaos där p.g.a ombyggnaden)

 Härligt!

Sen på kvällen åkte jag mamma och pappa upp till Fjällhalsen!
Jag skulle jobba & de andra festa eftersom det firades 50 års jubileum!:)
Över 100 pers och jag var servitris! Massvis med mat, vin och 12 tårtor!
Det var jättekul! Körde hemtill Ösd runt klockan 1-2 på natten!


Idag har jag faktiskt tänkt börja packa!! (Har fortfarande knappt börjat.....)
För nu är det ju bara TVÅ dagar kvar! :O:O Sen blir det mysmiddag med
familjen (entrecote på älgkalv mmmmmums)

Ha en mysig alla ♥ dag
Lisen


WOLFMAN

Såg precis The wolfman på bio! Den hade biopremiär här i Östersund igår,
ikväll var det ändå bara 12 pers i hela biosalongen!!! HEJA ÖSTERSUND!
(Okej, kanske inte en superstor film + att det bara är torsdag. Men ändå..)

Filmen var bra. Sjuka specialeffekter, riktigt spännande/läskig stundvis.
Filmen får 3 av 5. Alltså inte toppbetyg..

Har iaf letat mig upp på vinden idag (ni ska höra hur den dörren knakar, värsta
skräckfilmsljudet) och där hittade jag faktiskt en STOR, HEL reseväska PÅ HJUL.
imooorrn ska jag därför börja packa (har jag intalat mig själv) efter att jag städat
frimurarlogerna.

Nu ska jag umgås lite med min efterlängtade, trofasta kvällskompis Tekoppen!
NATTI

onsdag

Att följa sina favoritbloggar via bloglovin.com är jö smart jö! Istället för att kika in
på bloggarna flera gånger i onödan behöver du bara kika in där när ett nytt inlägg
publicerats! Jätte smart, jätte skönt! ;) "NEHEE.. tidigt lisa!" säger ni antagligen nu..       


Idag gick jag på kören, det var kul men det märktes att jag varit borta 2 ggr.. mkt att ta igen!
Imorgon ska jag leta reda på en bra reseväska (kunde jag låna av dig Lina?) och börja packa!
Sen blir det nog bio på kvällen: Sherlock holmes men Nils.


Har Idag börjat samla på mig lite böcker inför de kommande 1000
timmarna i en solstol, det fick bli 3 st idag, resten fixar jag senare! :)
PS: har du någon bra bok att tipsa om eller att låna ut så blr jag jätte glad!!

Ha en bra kväll dudes ♥

Sju

sju - som i mitt lyckonummer
sju - som i antalet dagar kvar till resan!!
sju - som i hur många vi är som åker
sju - siffran med den konstigaste stavningen ........
sju(k) - som jag tror att jag börjar bli ..


8 feb.

Idag har jag handlat på Apoteket, 650 spänn gick det på!!
Så nu jävlar kan jag få allt mellan skavsår och diarée
& vara "helt" förberedd! And that feeling feeeeels good!

Har idag även passat på att mysa nån extra timma med
Ida & AC + skjutsat dom till flygplatsen.
Tömt och fyllt på ipoden med mycket ny, fräsch musik.
Bussat hem till Fanny & spelat Alias + rappa kalja!

Jag har insett att jag kommer att missa många premiärer
på serier när jag är borta, t.ex. Desperate Housewifes!!!
Kommer att ha mycket att ta igen när jag kommer hem igen :)

Fick dessutom prata lite med Fredrik Eliasson idag via skype
hemma hos Fannyt! SUPER kul att se honom igen & höra att
han har det så bra! Hade varit kul att hälsa på honom om jag
bara haft tiden!




Imorgon blir det (sista?) Thailandsmötet innan resaaaan!
spännande att inse allt vi glömt samt att planera detaljer!!

GOD NATT (L)


några av

JUST DE DÄR ÖGONBLICKEN


fick visst lite lite att göra..
GOD NATT :)


∞∞∞∞∞

Nu ska jag åka och hälsa på min syster AnnaCarin och alla våras
lilla älskling Ida som äntligen är hemma på sväng i östersund! :)
 
världens gosigaste och gladaste tjej ^


leker med livet ♥

Gårkvällen var GALEN !!! på alla sätt och vis.
ooj så kul jag hade. idag mår jag som jag förtjänar ..
(det gör vår lägenhet & möbler också)


en del av min halva denna kväll ^

några glada tjejer

XX antal undomar i lägenheten, bra musik, vidare till Larrys,
+50 spänn på Blackjack osv.osv.osv.osv.osv.osv.

gick visst o la mig när klockan slog mitt lyckotal. ojsannn ...


PS: Grattis till Erica som tog körkort igår!! ♥

Tyckte jag hörde 10 dagar kvar ????!!!
jag gillar känslan jag har i kroppen just nu
nu när allt är så otroligt bra.
(om jag bortser från att kroppen säger
att jag nog hade det liite för kul igår!)

ha en bra kväll

RSS 2.0