Personalfesten


God mat, kakaoke och en sen nattmacka! Tack för en rolig kväll bydalen!



20

Tar bilen upp till Bydalen idag. Personalfest äre som gäller!  :)

3 veckor kvar !

IDAG FICK JAG MITT VISUM TILL THAILAND ! :D
skönt att ha det gjort & att passet är i säkert förvar igen!


Igår blev det till att besöka Videoteket med Erica & Sandra,
vi var där i 1 timme & hittade inte en enda film........
Åkte vidare hem till Erica,  såg Harry Potter 5 och åt godsaker
(Hallon+marabou choklad→in i ugnen. sen + glass. jättegott!)

Idag blev det fika på stan med Erica, Johanna, Jenny & Josefin.
Tvillingarna åker utomlands inom 1 vecka och är borta i 3 månader. :0


Ikväll ska jag se Harry Potter 6 i min ensamhet (?) och ammoniakluktande
lägenhet.. (p.g.a målarfärgen målaren Conny kletade på toaväggarna idag..)
 
Ha en myyyysig kväll
(HUR SKA MAN BÄRA SIG ÅT FÖR ATT FÅ EN SKYMT AV GEORGE CLOONEY?!)
(L)

Kinnaman, vilken man!!

Klockan 17.45 bestämde familjen att vi skulle gå på bio som började 18.00, utan biljetter.
SNABBA CASH blev det såklart! och jag tycker att filmen är g r y m !



Kinnaman, vilken man!
Se den, se han!

Fru(kt)kost


Dagens frukost består av te & fruktsallad med grädde & riven blockchoklad på toppen!
även två vitaminpiller får slinka ner. Nu ska jag gå och väcka lillebror så han också får smaka.

Någon som känner igen tekoppen? :) Lina såg bilden på en tekopp som jag la upp förut
på bloggen och hittade en exakt likadan & var gullig och köpte den till mig! <3

Idag blir det Gold's en sväng, sen solarium med Lina (måste tydligen förbereda huden inför Thailand!) Sen får jag se vad jag hittar på. O.Snell som jag skulle träffa är ju dum och är i sthlm den här helgen..

(L)

new design

Åååååh, jag älskar faktiskt att vara lite teknisk!!

Btw vad tycker ni om min nya design? snälla svara! :)
(is it tooo much?)

Snart kommer fanny, då blir det en sväng på stan!
Senare ikväll peppar vi inför DANS på Furuparken! :D


Ha en fin dag / L

ÅRE

Hade en galet rolig kväll i åre!
Tack för det brudar



först var vi 6 tjejer, sen kom det plötsligt 10 gutter
och våldgästade den lilla stugan vi bodde i.


Ikväll blir en lugn kvälll.

Flyr till Åre imorgon tills på onsdag! :) 
PARTYY med krumtjejerna ! ¡ ! ¡



Kraftig rökutveckling på Lindex!

Det brinner på Lindex!! (det är iaf en kraftig rökutvecklling där inne!)

Tråkigt....  gissar på billiga kläder där nu till veckan?!

*

Åker till bydalen i helgen och jobbar.
Kul att jobba men inte att bo ensam i stugan..

Idag fixade jag allt som ska fixas för att få
ett visum för 41 dagar i Thailand. Awesome!
Hoppas bara att vi alla får ett visum nu! :)


HA EN BRA HELG!

*

Har förstått att julen ska städas undan nu! Måste därför passa på att äta en bit
av min och syster emmas pepparkakshus som jag helt hade glömt bort! mumma 



Hann med en fika med Keller idag. supermys & kul, nu har hon åkt till
Gran canaria. skönt för henne att slippa kylan!!  lev livet tjejen!

Imorgon blir det möte med Thailandsgänget!
resan närmar sig och vi har mycket kvar att fixa och planera :D

GRÖNT ÄR SKÖNT

Sitter och smuttar på dagens 6e kopp te. gottt!

Dagen i stora drag:

Arbetsgubbarna var snälla imorse, började inte borra förrns 10 på morgonen!!
träffa caroliiin. mat/te på pause!
vandrar runt på stan. shoppa mer grejor..
Fikar på tehuset. dricker Shai-latte (kaffelatte fast med te!)
åker på kören som har börjat igen!
Drar med mig mamma på Gold's
Träffar Fanny & Robin på Clarions Hotel.

Bra dag, och imorgon ska jag hinna med att träffa Marielle på dagen innan hon åker utomlands imorgonkväll!! :) + kanske Oscars på kvällen!

När man dricker te är det STORA koppar (och helst gröna) som gäller, inget annat!
tänk på det nästa gång du ska bjuda mig ;]


Nu väntar Entourage. städning av rummet skjuter jag upp till imorgon !

12 januari

Lika bra att gå och lägga sig. Imorgon klockan 07.00 kommer arbetsgubbar hit och börjar borra i toalettgolvet (bila) och då är det kanske lite roligare att vakna någorlunda "pigg" till oväsendet!  Tack för att ni gör mitt morgonhumör ännu bättre!



Annars har jag haft en mysig dag på stan med Fanny. Fika & massvis med shopping!
Letade mig fram till Gold's också faktiskt. men att gå dit runt 5-6 tiden kommer jag nog aldrig göra om igen.. FULLT med folk och äcklig svettlukt.. Sen blev det duschning nere vid tvättrummen i källaren efter som vi saknar dusch hemma.

Imorgon kommer Carolin äntligen till stan, då blire mer fika och shopping!!
Nu ska jag försöka somna också! Natti

Ändrat

Slänger mitt dagsschema i papperskorgen. Dagen består endast av arbete tydligen. Kom precis hem efter städande i rådhuset och nyss ringde ICA och undrade ifall jag kunde jobba 14.30-20.15... Men jobb ger pengar och pengar är bra!

Jag tror inte på spöken men i rådhusets kalla, mörka, knarrande, ekande, lyhörda och stora lokaler där jag känner mig liten, hjälplös och ensam finns det en stor risk att jag börjar göra det snart......

Ha en bra dag / Lisan :)

10 januari

Lägger upp några bilder från mina kyliga dagar i fjällen!



 jimmy & viktor påväg ut i skidbackarna!

Bodde i Jimmys halvrunda & uursnygga hus i 1 vecka!

 V A C K E R T

påväg hem från jobbet sent på natten.


Imorgon har jag några ärenden att göra:

Städa frimurarlokalerna
fixa en almanacka för 2010
köpa nya jeans, necci & ansikstkräm
kolla på mobiler. (dags att köpa en ny, som inte har häftmassa i sig!)
gå till arbetsförmedlingen
träna på Gold's (måste ju träna lite inför beachen i thailand..!)

Har man varit borta ett tag har man somsagt mycket att ta igen 
/ lisalus

byebye bubbla

Imorgon åker jag hem från den här lilla mysiga & lättsamma bubbla jag levt i de senaste 2 veckorna! Det ska bli skönt att komma hem en sväng och ta igen allt skoj jag missat och att få träffa some friends! :)

Skulle vara kul att köra en lilllördag på onsdag!
Hoppas några fler är på!? Eller dra på Oscars på torsdag! eller både& :D

Ses i veckan! puss och smask hihi

Jag har hittat mitt kall!

 Våfflor

Jag är grym på att göra, servera, städa ur järnen och äta dom!
sen luktar jag och mina kläder mat-os resten av dagen..

Har jobbat 10-15 idag, inga vill åka skidor när det är 24 minusgrader ute
så det var inte många som letade sig ut i kylan för att gå till fjällhalsen. :/

Nu ska jag få tiden att gå genom att kika på film, Entourage & äta apelsinen
jag snodde på jobbet höhö. Hoppas ni har det bra i kylan där hemma!

HEJ

Det var ett tag sen! :) Befinner mig uppe i Bydalen för er som missat det.
Har varit här uppe i snart 2 veckor och arbetat på Fjällhalsen resturang!
Dåligt internet och fullspäckade dagar är anledningen till så få uppdateringar.

  <--Fjällhalsen (:

Jag har det verkligen toppen här uppe, jobb på dagarna, hem och slappa/mysa på kvällarna.
Jag och lillebror har bott hos sthlmaren Jimmy i över en vecka, som att bo på ett pensionat!

Har tjänat ihop mina första dricks, varit servitris, jobbat över 13 h i stäck (på nyår), spillt ut över 1 liter öl ur ett ölrör (det blev som en fontän, ni vet hur det blir när man slår ihop en ölflaska med en annan.. exakt så blev det fast den här gången SPRUTADE det ut mer än 1 liter öl över hela baren! bra jobbat! haha) tränat alldeles för lite, ätit alldeles för mycket gott, åkt liiite skidor.
 <-- ett jävla ölrör

Mina föräldrar och viktor åkte nyss hem till östersund så nu är jag ensam här uppe i kylan och mörkret! rätt så mysigt med lite ensamt.. Kommer iaf hem igen efter helgen och då ska jag hinna med att träffa många av mina vänner som jag saknar så mycket! :) Sen blir det nog jobb här uppe varje lördag januari ut!

Har dessutom tagit ena Twinrix sprutan i förrgår, tog 2 timmar att köra till östersund, 10 minuter på läkarhuset, 700 spänn fattigare sen ungefär 1.5 h bilfärd uppåt igen! Och att det bara är mindre än 6 veckor kvar till Thailandsresan nu har jag inte riktigt insett. Börjar få lite resfeber och känna lite stress, men igår sa någon " Hur kan du känna dig stressad över att ligga och slappa i sex veckor??" "SANT!" sa jag. sant

det blev ett rörigt inlägg.. Saknar er alla där hemma!

RSS 2.0