AVATAR

Filmen var helt otrolig! Bra story, datagjort & trovärdighet enligt mig! En film alla borde se.
Hade nog varit ännu bättre om man sett den i 3D och inte satt i Östersunds nya sunkiga
biosalong där man knappt ser någonting utan att behöva luta sig 30 cm åt vänster..

Nu ska jag och emma bädda ner oss i mitt kalla sovrum och invänta de trevliga ljuden som
kommer hit igen runt 07.00  imorgon!

sovgott :)

SKÖN helg har det varit!

I lördags blev det fest! förfest hos lina sen vidare till Frösö Sportstuga där b.la fanny fixade partyt! Riktigt rolig kväll, träffade mycket kul folk. Kom hem 4 på natten, klev upp 8 för att städa lägenheten.. sen var jag sliten och trött resten av dagen! haha.

Sen åkte jag vidare till stugan i Loke med syster AnnaCarin, Olle och Ida och mös med världens finaste tjej hela dagen! Flera av släkten var också där och åt julbord :)



Igårkväll åkte vi och hämtade hem min andra syster Emma. Äntligen är hon också hemma!!

Imorse klockan 07.00 kom det hem flera hantverkare till lägenheten. De började hacka bort kakel, borra, vissla och prata SJUKT HÖGT! Ingen vila. Men vi ska iaf få en ny toalett och den här gången dusch isf badkar. NU är vi dock utan dusch hemma i ca. 6 veckor! ^^ Fräsch jul!

Idag blev det en mysig dag på stan. Livet är grymt.

härligt med gratis sms nu i juletid! Smsa på hörrni.
IKVÄLL BLIR DET tydligen pizza & AVATAR MED EMMA & LILLVIRRE!

 
p e a c e

fredags

Igårkväll träffades vi ett gäng hemma hos mig och spelade spel.
jag skrattade så mkt att jag fått ont i halsen igen^^ dessutom
var hela thailandsgänget samlat senare på kvällen för första
gången! :D Ni som inte har gjort det än : Spela Alias!

Tack för igår, nu peppar vi inför ikväll & fest i en kall sportstuga!

TORSDAG

igår drog jag marielle & fanny till g3 en sväng. men där var det
inge roligt, bara en massa gubbar. Så fanny & marielle åkte hem
efter ett tag.. Men inte jag, jag fortsatte i natten vidare till Oscars!

& på Oscars hade jag riktigt roligt :) tack alla för en skön kväll



snart kommer people över för att spela spel m.m. MYS.
OCH GRATTIS ERICA BÄSTA SECHER <3

hemlagade köttbullar!

Igår lyckades jag på något vis lova mamma att göra köttbullar idag. Så jag satte igång, ingen hemma, ingen hjälp och ett påhittat recept med fel indegrienser. Lite tårar av löken. Lite panik när smeten såg ut såhär:
 

Mamma ville ha små köttbullar, men eftersom smeten var omöjlig att rulla blev dom STORA!

meeeeen goooda.   Nu blir det middag, sen kanske en sväng ut i natten!

jag & lillpicken


har ägnat en liten del av kvällen på att kolla igenom
gamla foton. Det är ju så kul och härligt med nostalgi! :)

om 3 dagar kommer AC, Ida & olle upp till Ösd och hälsar på!
om 4 dagar kommer Emma upp för att fira jul med oss. längtar!

och imorgon ska jag till arbetsförmedlingen på möte, längtar inte!

ibland så

Blev grundlurad av lina idag av ett sms hon skickade när jag stog i kassan på HM. Handlade om nån "nästan nakenbild på dig på facebook!!" (jag veet, jag var dum som gick på den enkla, men nuförtiden går det ju att göra vad som helst med bilder på PS & jag hade inte tid att läsa heeela smset som var långt..) SÅ bara för att jag blev  lurad insåg jag att min syster emma också skulle bli totalt lurad om hon läste detta så jag skickade det till henne också! 0.2 sek senare ringer hon med panik i rösten, jag skrattar högt medan hon långsamt inser att hon blivit lurad och börjar skratta hon också! I det här fallet  börjar man skratta enbart för att man känner en enorm lättnad :)

Har handlat några julklappar idag, till mig själv! (det låter ju mkt bättre när jag kallar det julklappar!) Sen har jag hittat nya ecco sandaler som jag ska ha i Thailand (eftersom mina gamla blev bortslängda på ICA :P) och nya, dyra "bra för mina fötter som är så inåtlutande" sandaler. vissa kan säljarsnacket, och vissa går på det..

ser fram mot helgen + att jag inte hostar 24/7 längre! :)

mammas dag

Idag blev det tårta på sängen för lilla mammsen fyller år!! :)


Passar på att lägga upp nån bild från våran lilla show i söndags!
Det var superroligt och mycket folk som kom och kollade! :)




oj, nu måste jag springa till jobbet!

Lucia

imorgon har jag, mina vänner och resten av kören show i hornsbergskyrkan. Vill du känna lite luciastämning tycker jag du ska komma och kolla på oss. Det är gratis & första showen börjar 16.00. Andra börjar 18.00.
Jag har blivit hes av mig hosta & pratande med kunder så jag får se hur mkt sjungande det blir för min del. men jag ska iaf stå där med svart klänning och - kanske - glitter i håret.

det är kul med kör, man mår så bra och blir glad av att sjunga :)
Ha en bra lucia !

18.58

missa inte hemsidan: www.tjuvlyssnat.se

snart åker jag till Lina och ser Erik vinna idol!

14.12

det här suger. ska snart gå och bädda ner mig i sängen igen och zappa fram något bra program på tv (som inte finns den här tiden på dygnet) och kurera mig med vatten.

OM jag orkar ska jag ta mig upp till Wargen kl. 16 och se lillebror spela am.fotboll. Wargentin möter PC. GOOO WARGEN!

10 december

nu tycker jag att min hals kan sluta kittlas så jag slipper klia genom att hosta.
jag blir hes av hostan & det är inte bra, har ju luciakonsert på söndag + jobb på lördag ..

idag har jag orkat mig ut på stan en sväng (sjuk, blek & ofräsh) och shoppat julklappar.
3 till mig och 2 till andra :) nu när jag äntligen har lite tid & pengar att handla för blir det
mycket roligare att fixa julklappar!! Snart klar med alla, förutom pappas som är jobbigast.
jag ska skriva en berättelse till honom om året som varit och allt jag varit med om. kommer
bli en tjock bok med omslag och kapitel när jag skrivit klart om jag ska lyckas få med allt. :p 



en härlig vinterbild på min lillebror.

nu kilar jag iväg och försöker bli trött! NATTI

people are definitely different

börjar man kolla runt på youtube så går det inte att sluta..
har sett så många äckliga och konstiga bilder nu att jag mår illa..

Några exempel:






stackars männisa som måste andas genom den där näsan, eller äta men den tungan
och munnen, eller sova med den frisyren, eller gå på toa med de där naglarna..
haha
& TACK O LOV att jag inte lever i ett land där folk tycker att det är fint med små fötter.

tror jag börjar bli sjuk, inte bra :(

hard workwork

Nu har jag varit i Rådhuset och städat Frimurarnas lokaler i 3 timmar.
Skurat, sicklat sterain och dammsugit, helt slutkörd och värkande fötter!

.            stora och faktiskt coola lokaler

som det ser ut nu kommer jag städa där en gång i veckan.
& jag som verkligen inte gillar att städa, fråga mamma.. ^^

nu kurrar magen

& jag som tänkte trimma kroppen inför Thailand...

Har varit hos bästa farmor ca. 11 timmar idag
och bakat (samt ätit) mängder.

här kommer bilder från dagens bakning! :)


BULLAR

LUSSEBULLAR

CHOKLAD FUDGE

CHOKLADKAKOR

FINSKA PINNAR

Nu har jag ont i magen
och det kommer jag att ha
ett bra tag framöver! haha



Imorgon blir det fika/lunch på staden med Happet :) sen träffa pappa och
kika städjobb på hans 'arbete'. Sen springa ärenden på stan och göra julklappar!
MÅSTE pressa in ett träningspass någonstans imorgon också om jag
vill kunna fortsätta äta av mina godheter.. 

Kom på fika, så jag slipper äta upp allt själv



jul är mysigt

Imorgon kör jag till farmor i Gärdsta & bakar, hela dagen!
julpyssel & julmys :)


Såg precis The Pursuit Of Happyness med mamma.
Will Smith & hans son Jaden Smith är grymt duktiga
& filmen är riktigt tankevärd, se den & var tacksam!

sov gott


helg

IGÅR:

Blev ännu en dag på staden. Sen pallrade jag mig äntligen till Gold's och gymmade lite.
Det är ungefär 4.5 månader jag var där senast, skyller på lathet och Norge. (Fast vem är sugen på att träna när man endast får komma hem 10 dagar på 1 månad, eller vissa helger?) Jag pressade kroppen mer än vanligt, men har ändå ingen träningsvärk idag :(

***********************************************************************

Sen blev det spelkväll hemma hos mej. Trodde det skulle bli en lugn kväll, men icke.
Musik spelades, folk skrattade, pratade, skrek. En ruta i vardagsrummet krossades &
det var minst 20 ungdomar som trängdes i lägenheten samtidigt ett tag.
 
Men överlag en lyckad kväll! :)




IDAG:

Ska jag laga mig en god frukost med juice, te och hela köret, ska jobba på ICA från
13-20.15 så jag behöver all energi jag kan få! Sen får vi se hur mycket energi jag har
kvar till kvällen.


Stött på ett litet problem

Inför resan till Thailand vill jag gärna vara blond  (lång blond utväxt och grönt hår p.g.a klor från bassängen är ingen hit.) Ringde & frågade en frisör hur jag skulle göra. Hon tyckte att jag skulle slinga håret blont två gånger innan resan eftersom mitt hår kan bli som tuggummi och gå av om jag bleker allt på en gång..

MEN jag är inte sugen på att ha slingat blont hår över mörkbrunt (känns som tigerkaka) Dessutom hade jag gärna haft mörkt hår i vinter.. Jag som tonade håret för skojs skull i höstas, trodde inte det skulle leda till dessa bekymmer!
"färgen försvinner efter 6 veckor" - IN MY AS!

Måste ut på jakt efter en sling-kvinna som slingar mig billigt och bra.
har ingen lust att lägga ut 2020 kronor på att bleka håret på salong.


En bild på mig & min syster Emma. Har en lång väg kvar att bli blond igen..
Om du har några, kom med tips!


För att få vara med måste man visa framfötterna!



typiskt!

Tog mig i kragen & började brodera på en julklapp till min systerdotter ikväll och efter att jag hunnit lite mer än hälften inser jag att jag broderar på fel sida.. Sjukt segt och bara till att repa upp och börja om. Enbart för att jag äntligen satt igång med julpysslandet..

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Har blivit jobb på ICA 2 dagar i rad nu, vilket är toppen eftersom pengar behövs och spenderas aaalldeles för mycket (Det är farligt att betala med kort i stället för kontanter, det är som att hjärnan inte inser att pengarna försvinner om man inte hållit i dem först innan man ska betala och ge dem till någon annan, min hjärna funkar i alla fall så..) .


Blev väckt och inringd av chefen imorse och mitt klipska morgonprat-i-mössan var inte direkt lysande! Tror han fick lust att ringa någon annan ett tag efter att jag droppat en rätt spydig kommentar utan min mening och vilja!

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Svinsprutan har varit elak mot min vänsterarm (likaså alla som slagit eller nypt mig med och utan mening i den) och min sömn. Men nu börjar jag känna mig normal igen, dock blir det ännu en natt vänd enbart åt höger..


längtar till dagarna då jag får se detta live i stugan.
Lisa ♥ snö med solsken


RSS 2.0